Правилата за синя зона в София са остарели и неефективни, обяви зам.-кметът по транспорта на столицата Илиян Павлов в ефира на БНТ.

"Прекъсването на зоната в неделя затормозява живеещите в центъра на София. Също така зоната работи до прекалено рано вечер. Обсъждат се различни идеи, но всички те варират по западен модел, който показва правилните стъпки тази зона да се реформира", смята той.

Дали ще има зона и в неделя е от правомощията на Столичния общински съвет, подчерта зам.-кметът.

Павлов заявява, че новото ръководство на Столична община вече работи за по-добра градска мобилност. Но призна, че това ще отнеме време, защото "положението, което заварваме, не е добро".

"Тази година заложихме доста милиони за изгажзането на нови паркинги, ще се строят буферни паркинги на трите линии на метрото. Имаме бюджет, който ще използваме за проектирането на 15 монтажни паркинги в кварталите. Буферните паркинги вървят успоредно със строежа на метрото", отбеляза зам.-кметът.

С новия бюджет за транспорт има средства за всичките му направления, подчерта той - от 7 май се пуска нова трамвайна линия, а нископодови и климатизирани трамваи ще въвят по линия 6.

Ремонтът на бул. "Патриарх Евтимий" пък е за да не се ползва само от автомобили, с изграждането на велоалея и бус лента ще бъдат включени всички участници в движението, стана ясно още от думите на Павлов.

Загубата на паркоместа ще е минимална, обмислят се още такива - около стадиона "Васил Левски".

"Създавайки алтернатива за хората, които отиват с кола в центъра, всъщност помагаме на жителите в центъра, тъй като това ще намали трафика и ще освободи повече паркоместа за тях", отбеляза зам.-кметът на София.